بوابه الجحيم
من
Hussain El Beheiry
•
5:33 ص
•
0
تعليق
الاسم:
|
ahmed
|
|
|
اسم القصه:
|
بوابه الجحيم
|
|
انا سامح قصتي غريبه شويه انا عمر 30 سنه شغال في البحث عن موراء الطبيعه قصتي بدات عند الاستاز محمد جرنا جرنا محمد كان ياقول انه وهوه صغير دخل بيت مهجور البيت ده ورانه في الغطان اصل احنا سكنين في قريه والمهم لمه دخل لقي حاجه سوده جايه عليه بسرعه وخبطت في واغما عليه من يومها وهوه بقا بيشوف حجات غريبا ابل متحصل والي قولك مخاوي كلام كتير لحد لمه في يوم كان في زفرات الموت وطلب من اسرته يدورو عليه جيت من الشغل الناس قلولي جيت بسرعه عليه قالي قرب قالي الكتاب في الدورج سلم لي مارد قبل القضاء علي ال ومات قبل ميكمل انا مفهمتش خت الكتاب وروحت حطيت الكتاب علي الطربيظه ونمت صحيت لقيتحاجه بتهمس واصوات غريبه سامح سامح واحده في وشي شعرها منكوش تعبيرات وشها غضب وانا شيفها بل عفياه الاوضه ضلمه والشباك الي مدخل شويه نور ولقيتها جبت الكتاب وحطته جنبي علي الابجوره وصرخت في وشي صحيت وانا مفزوع ومش مصدق ده مكنش حلم بصيت جنبي لقيت الكتاب ازاي انا سيبه بره علي الطربيزه حاجه جوايه بتقولي سامح يا سامح افتح الكتاب الفضول خدني وفتحت الكتاب الكتاب بيقول ازيه الجن من زمان بيحاول الخروج الي عالم البشر لاكن لا يستطيع اله بل استدعاء بشري له لاكن يمكن افتتاح بوابه لكي يعبر جميع الجن الي عالم البشر ولاكن سوف ينتهي الجنس البشري ويجب استداع 6 اقطاب بشريه الي مكان فتح البوابه ويقومه بعمل مراسم البوابه لاكن الكتاب وحامل الكتاب انا قريت الكلام قولت الكتاب ده مينفعش يقع في ايد اي حد ودخلت غرفه النوم مره اخره وغلبني النوم لي استيقز علي حد بيندي بي اسمي سامح يا سامح واجد انسان لا هوه مش انسان بظبط هوه حاجه سوده زي الانسان طويل اوي رجلي رجلي غريبه مش عارف اوصفها هي محروقه وعنده حوافر واظافر طويله جدان لدجه انه ممكن تقطع بني ادم وعينه عينه مش زينه عينه كولها سوده ومعندوش مرخير وايدو طويله انا اول لمه لقيتو جي عندي جسمي اتشل ومعرفتش اتحرك ولقيتو جايب الكتاب وحطو عليه وبيشورلي علي البيت الي في الغطان وانا فاهم انه عيزني افتح البوابه انا قولتله لا لا كن هوه بظوفره جرحلي ايدي جرح عميق وهجم عليه صحيت من النوم قولت الحمدلله ببص علي ايدي لقتني بنزف دام دخلت الاوضه لقيت مكتوب بل دم علي الحيطان غدان الساعه 12 مرسوم الغيطان والبيت الي فيها تحت مسمه بيت الجحيم انا روحت هناك بسرعه لاجد 6 اشخاص 6 اشخاص جلهم نفس الرساله الي جاتلي لاكن الغريبه بيقوليلي بنبره خوف الكتاب فين الكتاب فين نفز الي هيقولهولك عشان ميحصلكش الي حصلنا نفز نفز ارجوك انا بدات اترعب وروح البيت جاري وسبت الباب مفتوح ودخلت نمت مثل الاطفال صحيت لقيت ايمن ابن عمي جنبي ومعا دكتور والدكتور بيقوله عنده صدمه عصبيه نتيجه حاجه شفه وانا ساكت مش قادرى اتكلم ايمن قام قيلي انت ايه الي حصلك البارح جي اعدي عليك لقيتك بتكلم نفسك لا سبوني حرام عليكم مش هفتح البوابه مش هفتح البوابه بوابه ايه وانا ساكت مفيش اي حاجه وعاده اليل ولقيت الاستاذ محمد جاري جاي جنب سرير علي ههههههههه علي فكره محمد ده الي مات انا اتفزعت قالي انا كنت متوقع انك مش هتقدر تكمل قاله تعاله الطورب وافتك القبر وهات جثتني وانا هقولك تعمل ايه بس انا كنت لزم اسمع الكلام روحت وانا الف حاجه وحاجه بتقولي متروحش متروحش وفتحت الطورب وشلتو من الطربه وحطيطو في العربيه زي الحرميه وزيهم ليه مانا كنت بسرق فعلن وروح وبدا يحصل كلام غريب طلب مني ارسم نجمه علي الارض واكتب حروف وارقام بل عكس واقولي بسم هذا الارقام والحروف استدعي قحتنا بسطان مهطان ايلان يعتوب ويريت محدش يقراء الاسامي دي بصوت عالي لان بزكر اساميهم ياتون سريعن وفجاه لقيت الجثه بتاحرك ولقيت 5 اطياف بشر جن عفريت معرفش انا اشكلهم غريبه الي قصير اوي والي ضخم وكلهم تحس بشرتهم محروقه ولقيت واحد منهم شق صدر جثت محمد ودخلو كلهم فيها انا بقيت اشبه بي فلم رعب لان محمد فتح عينه ههههههههه محمد فتح عينه بس عينه كان النني مش موجد او بمعنا اصح كانت كولها نني عينه كانت سوده وامشي زي افلام الرعب وانا واقف من الصدمه مشلول ولقيتو خد الكتاب وماشي في الغطان انا جريت ورا زي المجنون اشوفه هيعمل ايه ولقيتو قتل 6 اشخاص وبداء بدمهم يرسم نجمه علي الارض ويقول بسم الطلسم بسم ابنا الجن نفتح البوابه لنحرر جميع الاقوم الزي سجنو في سجن الجحيم قوم لوط قحطان بسطان اعوان ديوان افتح البوابه بين عالم الجن وعالم الانس ليعبر الجن الي هذا العالم وانا مش قادر اتحرك وفجه زي حفره من النار اتفتحت في الارض انا قومت وبصيت في الحفره لقتها زي نار وجي منها اشكال غريبا قولت هوه ده الجحيم ولقيته بصلي ولمه بداء يسكت لحظت البوابه بدات تتقفل فبداء يقول اقوه واسرع انا لقيت قومت واخد عصايه وخبط بيها دماغه لقيت جسمي اتشلم لاكن سامع طشاش حاجه بتقول سامح يا سامح ولقيت ابن عمي واهل البلد وشيخ دخلين والشيخ اول مدخل قال لقي جثت محمد بتتحرك اعد يقراء قران لاحد لمه جثه محمد بدات تتلوه من الام علي الارض وخدنها ودفنها وجبناك هنا قولتله والكتاب قالي ملقناش حاجه معاكم انا اعد افكر الكتاب فين الكتاب فين ولقيته بيقولي انت لزم تتعالج الشيخ قال انك ممسوس قولتلو مس ايه وقرف ايه بس ممكن تسبني اانام دلوقتي احسن عايز ارتاح وفعلن مشي ونمت وانا حسس بي امان لاكن طفيط النور لقيت الابجوره اشتغلت لوحده 6 الي ماتو عند سرير وطالع محمد من وسطهم وبيقولي ههعهههههه مش قولتلك البوابه لزم تتفتح هتتفتح يلا بقا يشاطر عشان انت الي هتفتح البوابه وعلي فكره البوابه لمه تفتح لزم لها ضحايه كول يوم 50 ضحيه عشان تفضل مفتوحه انا قولت الي اقدر اقولهولك متسمعش كلام الي ينديلك من الغطان طبعن انتم مسغربين انا عايش لسه ليه عشان نفزت كلامه اه نسيت او اي واحد يقولك تعاله نشوف ايه الي في الغطان عشان ممكن تبقا واحد من 50
|
0 التعليقات :
إرسال تعليق